5 tips for hvordan du skal takle en sint kjæreste

Hvordan kan vi gjøre en krise om til muligheter?

Foto av Andre Tan på Unsplash

La oss innrømme at den sinte kjæresten din er det mest skremmende monsteret i verden. De skriker. De klandrer. De bruker fingeren som peker mot deg og behandler deg som søppel på gulvet. Og du kan bare sitte alene i et hjørne og be om at ting skal ende på magisk vis.

Men på slutten av dagen, elsker du henne fremdeles. Så i stedet for å gå bort fra rommet, må du finne en måte å håndtere denne situasjonen på.

Hvordan skal vi håndtere en sint kjæreste?

Og hva hvis det er måter vi kan sykle på risiko, og forbedre det romantiske forholdet?

Som kvinne i mer enn 27 år konkluderte jeg med at det er 5 tips du kan bruke. Dette kan være nyttig når kjæresten din er sint på deg, trist over noe du gjorde, og til og med vil drepe deg med en gang.

# 1 - La henne bli ferdig først

Det aller første tipset er at du trenger å la henne få fullføre ordene sine. En kvinne trenger å slippe alle følelsene sine ved å snakke, skrike, gråte. Hast aldri med å trøste henne med det første - det vil vi ikke sette pris på.

Vi kvinne trenger å håndtere dårlige ting ved å snakke med noen, skrive ned et sted eller gjøre noe for å lufte ut den negative følelsen. Å forstyrre oss fra denne prosessen vil ta deg selv inn i ilden.

Vær så snill, vær der du er og lytt. Vis din tålmodighet og empati ved å nikke. Så vi vet at du er i nuet med oss ​​og bryr oss om det.

# 2 - Glem logikken

En sint kvinne har ingen logikk. Når en mann gjør sin romantiske partner sint, pleier de å finne unnskyldninger og bruke sitt såkalte analytiske tankesett for å skifte fokus.

"Det er fordi jeg har mye arbeid ... slik at jeg ikke kan komme å hente deg i tide ..."

"Jeg svarte ikke på meldingen din fordi jeg skal fokusere på lesing."

"Jeg kunne ikke møte deg i helgen, fordi jeg vil bruke litt tid på å sjekke investeringsplanen min."

Det høres gyldig ut i vanlige folks sinn, men definitivt ikke for kjæresten din.

For damer indikerer uttalelsen ovenfor én ting -

Du elsker meg ikke nok!

Så ikke bry deg om å forklare situasjonen på noen logisk måte. Ikke prøv. Vi vil bare tro at du er et rumpehull som ikke elsker oss nok.

# 3 - Koble hendelsen tilbake til "vår fremtid"

Vi elsker at du snakker om fremtiden. Vi elsker at du inkluderer oss i drømmen din og har en plan for den.

Hovedpoenget her er den delte visjonen. Du må minne oss om at hendelsen skjer fordi du bryr deg om oss, og du jobber ut noe for oss.

La oss prøve å bruke scenariet ovenfor.

1 - "Det er fordi jeg har mye arbeid ... slik at jeg ikke kan komme for å hente deg i tide ..."

Si dette i stedet:

"Baby, jeg jobber hardt, så jeg kan kjøpe deg det store huset ... så beklager at jeg ikke hentet deg denne gangen."

2 - "Jeg svarte ikke på meldingen din fordi jeg skal fokusere på lesing."

Si dette i stedet:

"Jeg leser en bok om Time Management, så jeg kunne lære å fokusere 100% på deg når vi er sammen."

3 - "Jeg kunne ikke møte deg i helgen fordi jeg vil bruke litt tid på å sjekke investeringsplanen min."

Si dette i stedet:

Jeg må sjekke investeringsalternativene mine, så jeg kan sørge for at du vil være et godt liv å være sammen med meg.

Snakk om oss. Fokuser på henne.

Bruk begrepet "fremtid", "vårt", "ekteskap", "for alltid", "plan".

Men lyver aldri. Hvis vi finner ut at du jukser med oss, vil vi gå bort uten å nøle.

# 4 - Gi henne en målløs klem

Denne er enkel. Hold kjeft og klem.

Å skape intimitet får en kvinne til å føle seg trøstet. Det fungerer spesielt bra hvis du ikke er en god foredragsholder.

Bruk handlingen din for å bevise for henne at du bryr deg om henne.
Bruk temperaturen til å smelte hjertet hennes.
Bruk hjerteslag for å bevise ordene dine.

Studier har funnet ut at kosing kan redde et forhold.

# 5 - Gjør noe ekstra for henne

De ovennevnte 4 trinnene kan hjelpe jenta din til å tilgi deg, men et bonuspoeng er hvordan du kan ta ytterligere skritt for å styrke forholdet.

Prøv å gjøre noe for henne uten at hun ber.

Prøv dette etter at krigen er over. Dette er viktig fordi hun under kampen ville ta handlingen din for gitt. Men hvis du gjør det som en etterkrigstiltak, vil hun bli overrasket og søte av deg. Hun ville ikke behandle det som en unnskyldning, men innsatsen for å vise at du elsker henne.

Dette er noe du kan prøve:

Vask oppvasken hennes uten å spørre.
Setter en blomst hjemme og venter på at hun skal oppdage.
Få henne en bok som hun alltid vil ha.

Husk at du gjør dette ikke fordi du er lei deg for det du gjorde. Det er fordi du elsker henne, og du vil vise henne din omsorg og kjærlighet.

Siste ord

Det er vanskelig å håndtere en sint kjæreste. Men hvis du kan takle det godt, kan det være en sjanse for deg å vokse forholdet som en langsiktig partner. Vær oppriktig, vær ekte, vær deg. Vi elsker deg akkurat som du er.

Prøv taktikken ovenfor og la meg få vite hvordan det går.

Lykke til, kriger!

Julia Tsoi er en designstrateg innen teknologi. Lidenskap i designtenking, endring og kreativitet. Kontakt meg på LinkedIn og snakker gjerne om hva som helst.