Øk din online målgruppe

7 strategier for hvordan du kan utvide din publikum

Foto av Phil Coffman på Unsplash
“Hvis du tror du er leder, snu deg og se tilbake. Hvis ingen følger deg, er du sannsynligvis ikke en leder… ennå. ”

Det er bare to ting du virkelig trenger for å begynne å bygge et online publikum. De er som følger:

1. Et navn

2. En gruppe mennesker som er villige til å følge

Hvis du leser dette, har du allerede en av disse tingene.

Selv om det er mange strategier som flyter rundt på internett, vil jeg begrense strategiene som jeg har brukt for å doble publikum på mindre enn fire måneder.

I ånden med å enten generere ditt første publikummedlem eller for å fremme ditt kontaktimperium, her er mine 7 velprøvde strategier som jeg brukte for å vokse publikummet mitt på nettet.

Vis empati

Den beste måten å trekke folk til deg og merkevaren din er gjennom empati. I en tid hvor lytting, oppmerksomhet og empati er reelle eiendeler, bruker man konsekvente nivåer av empati. Mennesker er magnetiske. Hvis du forholder deg til dem, vil de bli tiltrukket av deg. Hvis du viser at du ikke virkelig bryr deg om dem, vil de omgå deg helt.

Hvis du leter etter mer informasjon om hvordan du viser empati, kan du sjekke denne artikkelen om å utjevne lyttingen din.

Det er viktig å merke seg at selv om du har et produkt å selge, ikke gjør det. I hvert fall ikke med en gang. Lytt i stedet. Folk vil alltid huske interaksjoner og forskning viser at du har 7 sekunder til å gjøre et førsteinntrykk av en potensiell ny følger. Å komme til et nivå av empati gjennom noen få spørsmål og engasjement med den potensielle følgeren vil tillate den andre personen å få en uforglemmelig opplevelse. Folk vil aldri glemme en uforglemmelig opplevelse.

Lag vitenskapelige prosjekter

De fleste tjener aldri penger eller bygger til og med et online publikum fordi de blir sittende fast i “hva” og “hvordan”. Hva bør jeg tilby? Hva burde jeg si? Vil noen høre på? Hvordan kan jeg være annerledes enn alle andre på nettet? Vi har alle hørt disse tarmkrenkende spørsmålene. Hva om vi ikke ble fanget opp i dette og i stedet bestemte oss for å behandle “tingen” som vi gjør og “hvordan” vi formulerer at det skal være et komplett vitenskapsprosjekt? Tim Ferriss handler om denne strategien. Han er kjent for å prototype 6 ukers vitenskapelige eksperimenter for å se hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Dette lar ham svinge raskt hvis noe ikke fungerer. Det gjør det også mulig for ham å justere spillplanen uten at virksomheten slutter på "hvordan". Hvis du vil samle et publikum, er det bare å lage noe. Hva som helst. Hvis dette selskapet i denne videoen nedenfor kan få en følge og selge et produkt, kan hvem som helst.

Gratis Giveaways

Uansett følgerskap, alle elsker en freebie. Spesielt i dagens verden. Hvis du selger vaskeritjenester eller et blogginnlegg, selges det fortsatt et produkt. Det ene er bare et kunnskapsprodukt, det andre er en tjeneste. Gi noe bort gratis når det er mulig. Selv når du ikke har råd.

Her er et eksempel på et Facebook-innlegg jeg opprettet med en gratis gitt av en av bøkene mine om Kindle. Etter at jeg la ut dette, hadde jeg flere nedlastinger av boken min på tre dager enn det jeg gjorde om Kindle-salg på 3 måneder. Jeg fikk også 15 e-postadresser som jeg deretter la til e-postlisten min for fremtidige kampanjer.

Høflighet: FaheyConsulting

Få raskt e-post

Foto av Duy Pham på Unsplash

Hvis det er et nettsted, oppretter du et medlemsalternativ. Hvis sidene på sosiale medier har noen få følgere, la oss bare kalle dem medlemmer med en ukjent e-postadresse. Målet nr. 1 - finne ut en måte å få e-postadresser til ALLE dine følgere. Spør venner og familiemedlemmer først. Legg deretter til disse e-postadressene til medlemskapets portal eller Mailchimp-listen. Dette skal være en utrettelig innsats. Følgere er gode når de ser alvorlig på å bygge et online publikum. Følgere med en kjent e-postadresse er imidlertid som å snu en vinnende hånd på elven i et spill poker.

Tro meg ikke? Les The Purple Cow av Seth Godin.

Lag et mikrosamfunn

Foto av Papaioannou Kostas på Unsplash

Et av de største behovene som kom ut av nettet i 2019, var behovet for økt personvern. Makro sosiale medier for intime forbindelser er borte. Tenk på det - hvem skriver på andres Facebook-vegg lenger? Vi sender private meldinger via messenger i stedet. Folk higer etter privatliv.

Gi dem det tidlig og ofte.

Måten å bygge et publikum på i 2020-årene vil være gjennom mer private midler. En måte å gjøre dette på er å opprette en privat Facebook-gruppe for alle de rasende fans. Inviter mamma, bestemor og alle andre som vil finne unnskyldninger for å prise deg over en kopp kaffe. I denne private innstillingen, vær sårbar og finn måter å konsekvent tilføre verdi til dem hver uke. Behandle dem som en bestevenn. Nære dem. Prim dem med verdien de ikke forventet. Test vitenskapelige eksperimenter her først. Når publikum bygger, hold denne gruppen intim og liten. Mindre enn 50 personer om mulig.

Oppgi rabattkoder

Foto av Micheile Henderson på Unsplash

Hvis du allerede har et utvendig produkt og et publikum, gjelder dette spesielt. Ved å tilby rabattkoder for ting som en eBok, tjeneste eller nettkurs, smadrer det hindringen for innreise. Når noe blir tilbudt på en unik måte til en nedsatt pris, genererer dette mer salg. Mer salg planter frøene for fremtidige følgere og publikumsmedlemmer når folk snakker om produktet eller tjenesten.

Avstemning ofte

Høflighet: FaheyConsulting

Det er få bedre måter å både engasjere og vokse et online publikum enn gjennom meningsmåling. Å lage avstemninger skaper rom for stemme. Når folk har en stemme, inviterer det dem inn i merkevaren. Det får dem også til å føle en følelse av forbindelse fordi de har en mulighet til å dele tankene sine på en anonym, ikke-truende måte. Når meningsmålingene er ferdige, kan du sende en inderlig melding til eksisterende følgere som takker dem for at de deler stemmen.

Hvis følgere bidrar en gang, vil de sannsynligvis bidra igjen i fremtiden.

Bidrag avler deretter samtale og samtale avler flere følgere. Følgere tilsvarer flere e-postadresser som er gull for å vokse et online publikum på 2020-tallet.

Ser du etter enda flere måter å vokse et online publikum på? Sjekk ut denne artikkelen fra Geraint Clarke her: